سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وقتی پخش "شبکه یک"، ضرغامی و شورای نظارت را دور میزند!

پخش مجدد سریال "زیر تیغ" از شبکه اول سیما که در طول روز دو بار نیز (نیمه شب و صبح هر روز) تکرار می‌شود، در حالی است که این اقدام ناقض مصوبه شورای نظارت بر صداوسیما است و به‌نظر می‌رسد برخی عوامل پخش و تأمین برنامه، بی‌سر و صدا مصوبه مزبور را دور زده‌اند.

به گزارش رجانیوز، در سریال "زیر تیغ"، فاطمه معتمد آریا نقش اول زن را بازی می‌کند، در حالی که شورای نظارت بر صداوسیما وی را چند ماه قبل ممنوع‌التصویر کرد.

این بازیگر سینما و تلویزیون که مدتی ممنوع الخروج بود، پس از لغو حکم ممنوع‌الخروجی‌اش به فرانسه رفت و در جشنواره کن 2010، در حالی که خود را نماینده فرهنگ و تمدن ایرانی  معرفی می‌کرد، بدون حجاب و با علامت مشخصه جریان فتنه در برابر دوربین‌های خبری ظاهر شد.

پس از این ماجرا بود که شورای نظارت بر صداوسیما در نامه‌ای به رئیس این سازمان با استناد به بند 15-2 آیین‌نامه سیاست‌ها و ضوابط ناظر بر تولید، تأمین و پخش برنامه‌ها از وی خواست که از ادامه فعالیت معتمدآریا در برنامه‌های سازمان جلوگیری شود. در واکنش به این نامه، عزت‌الله ضرغامی نیز به معاون سیما دستور داد که عین نظر شورای نظارت اعمال شود.

در عین حال، به‌دلیل همزمانی این مصوبه و ابلاغ آن با پخش سریال آشپزباشی قرار شد، پس از پایان سریال آشپزباشی اعمال شود  و از فعالیت معتمدآریا در برنامه‌های جدید جلوگیری ‌و او ممنوع التصویر شود. این در حالی است که به فاصله کوتاهی از این تصمیم، نامه شورای نظارت بر صداوسیما و دستور رئیس این سازمان در پخش شبکه یک نادیده گرفته شده و سریال "زیر تیغ" دو بار در طول روز در کنداکتور پخش این شبکه قرار گرفته است.

از حدود سه ماه قبل نیز سریال "گمشده" از شبکه یک سیما در حال پخش است که نقش اول این سریال را میترا حجار بازی می‌کند. این بازیگر نیز حدود سه سال قبل از ایران خارج شده و در مقابل دوربین یکی از فیلم‌های سینمای امریکا و همچنین در جشنواره لس‌آنجلس با حالت نیمه عریان و به دور از ارزش‌های فرهنگ اسلامی ایرانی ظاهر شد. وی در این سریال به‌عنوان  نقش اول و کاراکتر مثبت با ظاهر چادری! بر روی آنتن شبکه یک سیما ظاهر می شود.

نکته قابل توجه در اثر این سوء مدیریت‌ها در سیما، عادی‎‎سازی و قبح‌شکنی رفتارهای برخی بازیگران سینما است، به‌طوری که اگرچه حریم خصوصی تمام افراد جامعه باید دور از تعرض باشد و اقداماتی نظیر انتشار تصاویر شخصی بازیگران نادرست است اما واکنش متناسب نداشتن با سوءرفتارهای برخی بازیگران نیز می‌تواند به ادامه و تشدید رفتارهای ساختارشکنانه‌ای مانند کشف حجاب در خارج از کشور منجر شود و آن‌ها نیز مطمئن خواهند بود اقدامات نادرست‌شان تأثیر خاصی بر آینده فعالیت‌هایشان نخواهد داشت.

منبع: رجا نیوز


» نظر